Napęd bezwładnościowy - kolejna odsłona.

         Napęd inercyjny uważany jest obecnie przez większość społeczności naukowej na świecie za rodzaj utopii naukowo-technicznej w związku z prawami dynamiki obowiązującymi w przyrodzie, które napęd ten zdaje się omijać lub przeczyć im. Oficjalnie przyjęło się, że jest on iluzoryczny, czyli podstawy technologiczne są błędne i napęd ten nie może działać poprawnie. W sytuacji, gdzie większość przemysłu oparta jest o spalanie, bądź odrzut masy gazów jak w przypadku napędu odrzutowego i rakietowego, stworzenie alternatywy wydaje się być bezcenne. Technologia transportu w próżni jaką reprezentuje napęd odrzutowy, konkretniej rakietowy, nie poprowadzi do sukcesu technologicznego na większą skalę. Nieliczni jednak naukowcy i konstruktorzy podjęli się stworzenia podstaw napędu inercyjnego, pomimo świadomości, że świat naukowy potrzebuje iście żelaznych faktów, by zmienić swoje podejście w tym względzie, bo obecny kierunek rozwoju powszechnie znanych napędów znacznie różni się od kierunku napędu inercyjnego. Do tej pory tego typu przedsięwzięcia wkomponowane były w niskobudżetowe akcje, owocujące małowartościowymi rezultatami. Prawdziwym poglądem na rzeczywistą sytuację i umiejętnościami w tej technologii dysponuje obecnie zbyt mało osób, by skupić w wiązkę poszczególne nieskoordynowane działania, tak by konkrety stały się widoczne w skali całego świata a nie tylko w skali poszczególnych laboratoriów. Stawka jest duża, tym większa im bardziej pozostaje w konflikcie z dzisiejszą technologią i jej lobby w kluczowych punktach cywilizacyjnych.




Bezwładność jest to zjawisko powszechne w całym kosmosie, stanowi sedno funkcjonowania fizyki w odniesieniu do podstawowych jej elementów jak przestrzeń, grawitacja i materia. Napęd inercyjny, czyli bezwładnościowy, oparty jest o te podstawy i nie przeczy im, jednak łączy je w ten sposób by pewne siły nie równoważyły się i zależne były wyłącznie od wewnętrznego systemu pozostającego praktycznie całkowicie bez interakcji z ośrodkiem zewnętrznym. Dlatego może on działać wszędzie tam gdzie jest możliwość ruchu w danym ośrodku, czyli w płynach, próżni, czy atmosferze. Energia dostarczona do wewnątrz układu napędowego nie zostaje wyemitowana na zewnątrz jak w przypadku silnika rakietowego, lecz działa w obiegu poprzez odpowiedni układ jej konwersji. W przypadku załączonego szkicu, napęd generowany jest za pośrednictwem dwóch mas, rotujących wokół zmiennego punktu ich masy, powoduje to powstanie asymetrycznej siły odśrodkowej, która jest proporcjonalna do prędkości rotacji układu tych mas.









Komentarze

Popularne posty