Napęd grawitacyjno - magnetyczny.
Zmodyfikowałem nieco mój poprzedni pomysł, gdzie główną zasadą napędu było generowanie niezrównoważonych sił odśrodkowych. Teraz przerobiłem ten dość stary już pomysł na system z użyciem trzech żyroskopów napędzanych silnikami elektrycznymi do dużej prędkości. Podczas pracy żyroskopu w polu grawitacyjnym następują specyficzne efekty prograwitacyjne cechujące się tym, że żyroskop nie znajduje się we właściwej fazie pola grawitacyjnego, które starałoby się wywrzeć na niego wpływ fizyczny, to zjawisko nazywa się efektem żyroskopowym i wykorzystane jest tutaj w celu niwelacji oddziaływania pola grawitacyjnego na cały system. System staje się bliższy stanu nieważkiego. Jednak cały czas znajduje się on w bezruchu. Z tego powodu propozycja zastosowania dodatkowych generatorów właściwej siły napędowej jest tutaj konieczna. Siła Lorentza jest to siła z jaką oddziałuje na przewodnik z prądem pole magnetyczne o określonym natężeniu przenikającym przez określoną objętość przewodnika prądowego. Jest to siła wolna i cechuje się tym, że może stanowić metodę napędu w próżni. Do tej pory, jednakże próbowano stosować tego typu rozwiązania polegające na sile Lorentza używając bardzo dużego wektora pola magnetycznego co wiązało się z generowaniem dużych natężeń prądowych, to dlatego że pole grawitacyjne miało zbyt duży wpływ na ośrodek, przez który przepuszczano prąd a co za tym idzie na cały system. W przypadku zaprezentowanym tutaj siła grawitacji jest niwelowana by zapewnić możliwość uzyskania napędu relatywnie niewielkimi natężeniami prądu i pola magnetycznego za pośrednictwem ciężkich żyroskopów. Tego typu rozwiązanie powoduje to, że reszta ciężaru możliwa jest do zneutralizowania przez samą siłę Lorentza, a gdy ona osiągnie właściwą wartość możliwe stanie się oderwanie systemu ze stanowiska startowego.
Wyjaśnienie 1.
Widok z góry
System wyposażony jest w 3 generatory żyroskopowe, dla uzyskania sztywności w przestrzeni trójwymiarowej. U góry znajduje się przedział dla załogi i system nawigacji oraz podtrzymania życia dla kilku osób. Schemat, który sporządziłem jest uproszczony i nie ma rozwiązanej całej konstrukcji pojazdu w szczególe, ale nie o to mi chodziło, natomiast zależało mi na zilustrowaniu samej możliwości napędu tego rodzaju pojazdów. Kwestia zasilania w energię elektryczną jest sporna, można założyć, że system będzie zasilany z reaktora atomowego, albo baterii termo generatorów radioizotopowych.
Zawieszenie magnetyczne.
Schemat występujących sił.
Zawieszenie magnetyczne.
Komentarze
Prześlij komentarz