Animacje w Blenderze 2.81
W programie Blender, można tworzyć różne animacje, począwszy od tych krótkich i mało zaawansowanych, a skończywszy na profesjonalnych animacjach mogących mieć zastosowanie np. w reklamie towarowej. W Blenderze podstawową jednostką na której bazują zazwyczaj animacje jest ramka kluczowa, pomiędzy ramkami kluczowymi nie trzeba definiować dodatkowych danych, gdyż Blender płynnie przechodzi od jednej ramki do drugiej, korzystając z własnych algorytmów. Na każdym elemencie, właściwości, czy cesze można w Blenderze ustawić ramki kluczowe i tutaj nie mamy tylko do dyspozycji przesunięcia, obracania, czy skalowania obiektu. Ramki można zdefiniować na takich obiektach jak oświetlenie, kamery (dotyczące ruchu kamery np, z lewej do prawej i inne), a także ustalić można kolor oświetlenia zmienny w czasie, kolor obiektu zmienny w czasie, można sterować widocznością obiektu w czasie, czyli przykładowo obiekt może znikać się lub pojawiać w określony sposób itp. Można zdefiniować ścieżkę po której będzie poruszała się kamera, stworzona z krzywej Beziera tworząc tkz. wirtualny spacer wewnątrz jakiejś struktury, budynku, krajobrazu. Można określić jasność obiektu zmienną w czasie (emission) powodując to, że obiekt będzie pulsował światłem dowolnego koloru.
Poza standardowymi metodami tworzenia animacji istnieje cały zestaw tricków. Przykładowo przy zastosowaniu tekstur, przy wykorzystaniu edytora nodów mamy do dyspozycji szereg ciekawych opcji takich jak np. możliwość sprawienia że obiekt będzie się żarzył od gorąca. Przy użyciu modyfikatorów jak Build, możemy sprawić, że dany obiekt będzie się wypełniał np. mur będzie w sposób przypadkowy budował się z poszczególnych cegieł. Można tworzyć ciekawe opcje lotu w tunelu, kolorowe efekty przy wykorzystaniu funkcji Bloom. Blender umożliwia zarówno obróbkę wideo i audio - do animacji można dodać ścieżkę dźwiękową dowolnego typu.
Komentarze
Prześlij komentarz