Niekonwencjonalne napędy 2.

W odróżnieniu od napędu inercyjnego Dean’a dotyczącego inercyjnego pompowania rezonacyjnego, autor poniższego rozwiązania rozwinął żyroskopowy mechanizm napędu inercyjnego tworząc ósemkową trajektorię obracających się mas i inercyjny system napędu przewidziany do napędzania pojazdów małej prędkości. Rysunek nr 1 ilustruje żyroskopowy napęd inercyjny. Składa się on z następujących części: 1 – silnik prądu stałego, 2 – przekładnia redukująca, 3 – rotujące masy mimośrodowe, 4–synchroniczny pas napędu, 5 – przekładnie synchronizujące, 6 – przekładnie planetarne, 7 – podwozie 8 – prowadnice. Przedstawiony mechanizm zawiera cztery żyroskopowe koła zamontowane w parach w dwóch oddzielnych prowadnicach. Rotory są zsynchronizowane by rotować w przeciwnych kierunkach do siebie z wykorzystaniem przekładni znajdujących się na ich końcach zmuszających masy mimośrodowe do ruchu po niezależnych torach w kształcie ósemek, które rozdzielone są u góry na dwie półkule. Urządzenie było testowane przy dwóch prędkościach obrotu: 500 obr/min i 1000 obr/min na elastycznym i sztywnym podłożu. Gdy urządzenie było testowane na elastycznym podłożu wzniosło się z powierzchni i opadło na nią z powrotem. Stało się jasne że nie ma w tym przypadku bez-reakcyjnej siły ciągu ze względu na fakt, że ruch obracających się mas jest taki sam wzdłuż zamkniętej pętli trajektorii chociaż są one w kształcie ósemki.

Rysunek nr 1

Na poniższym rysunku znajduje się pojazd - platforma napędzany siłami inercyjnymi pochodzącymi od obracających się mimośrodów. Koła zębate wyposażone w obciążenie mimośrodowe, są zsynchronizowane tak że siły działają tylko w dwóch kierunkach, siły na boki są sparowane przeciwstawnie. Koła jezdne na których pojazd się porusza są wyposażone w łożyska jednokierunkowe. Za każdym obrotem kół zębatych występują siły do przodu i wstecz, jednak łożyska w kołach jezdnych eliminują możliwość jazdy wstecz, więc przy szybkich obrotach wciąż tylko połowa siły jest wykorzystywana i powoduje to że pojazd zawsze porusza się do przodu. 1. Podwozie, 2. Masy, 3. Mocowanie kół zębatych, 4. Koła jezdne z jednokierunkowymi łożyskami, 5. Silnik DC, 6. Sprężyny przekazujące napęd, 7. Prowadnica systemu napędu.

Rysunek nr 2

Silnik inercyjny Roberta Cook'a 

Silnik inercyjny R. Cook'a

Inekoid Tołczyna.
Inercoid Tołczyna - schemat


Inercoid Tołczyna - widok urządzenia.






Komentarze

Popularne posty