Nowa koncepcja napędu bezwładnościowego.

Forma napędu z wykorzystaniem sił odśrodkowych i ruchomego obciążenia na obwodzie. Podczas ruchu okrężnego wokół centralnego wału masy dążą do zajęcia pozycji maksymalnie horyzontalnej, co powoduje parcie na centralnie umieszczoną przegrodę, dzieje się to poprzez sprężyny rozciągliwe, które powodują podniesienie centralnego łożyska posuwisto-rotacyjnego, które następnie naciska na przegrodę-tarczę zaspawaną na wale, poprzez sprężynę ściskaną.


Zamiast sprężyny ściskanej można też zastosować magnesy toroidalne spolaryzowane na odpychanie, jeden na tarczy drugi na łożysku posuwisto-rotacyjnym.. Rozwiązanie takie eliminowałoby problem tarcia sprężyny o dwa elementy konstrukcyjne w postaci tarczy na wale i górnej krawędzi łożyska.


System napędowy tego typu składa się jak widać z kilkunastu mas. Napędzany jest silnikiem elektrycznym, który jest zasilany z kolei prądem z termo-generatorów radioizotopowych (energia może pochodzić z Plutonu-238 i jego rozpadu promieniotwórczego). 


Wcześniejsze konstrukcje.




Komentarze

Popularne posty